|   | 

Pozycjonowanie lokalne – co warto wiedzieć

Pozycjonowanie lokalne daje możliwość promowania oferty swojej firmy na wybrane frazy kluczowe wyłącznie na określonym obszarze. Taka strategia doskonale sprawdza się, aby dotrzeć do Klientów z naszego województwa czy miasta i wesprzeć klasyczną promocję biznesu prowadzoną poza Internetem. Dowiedz się, na czym dokładnie polega pozycjonowanie lokalne, jak powinno przebiegać i dlaczego warto go wybrać.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Obecnie Google dopasowuje wyniki wyszukiwania do lokalizacji użytkownika. Geolokalizacja pozwala dostarczać najbardziej trafnych wyników  dla usług w konkretnej okolicy. Algorytmy biorą pod uwagę zarówno lokalizację fizyczną (aktualne miejsce, w którym znajduje się użytkownik), jak i lokalizację zainteresowania (miejsca, które dany Internauta wcześniej wpisywał w zapytaniach).
Pozycjonowanie lokalne wspiera promocję usług lub produktów na ściśle określonym obszarze. Frazy lokalne mogą zawierać województwo, miasto lub nawet dzielnicę (np. podczas poszukiwania restauracji czy salonu fryzjerskiego w dużym mieście). Wielu użytkowników wyszukiwarek dopisuje w swoich zapytaniach nazwę miejscowości – wtedy automatyczna geokologalizacja jest pomijana przez Google.

Jak powinno przebiegać pozycjonowanie lokalne?

Promocja wymaga doboru fraz z nazwami produktów lub usług połączonych z nazwą miejscowości, w której działa firma. Można wykorzystać także nazwy miejscowości sąsiednich i całego województwa czy regionu (np. „wynajem żurawi Małopolska”). Ważne jest jednak, aby frazy odpowiadały zasięgowi działania i nie były stworzone sztucznie. Przy zastosowaniu geolokalizacji raczej nie ma sensu promować firmy z miejscowości położonej np. w woj. małopolskim na frazy przypisane do większych miast z innej części kraju (np. Warszawy, Poznania czy Gdańska), ponieważ i tak nie będziemy mieć szans na wysokie pozycje.

Samo pozycjonowanie lokalne wykorzystuje podobne mechanizmy co ogólne. Ważna jest optymalizacja strony pod kątem dobranych fraz, rozbudowana serwisu o odpowiednią treść, linkowanie wewnętrzne oraz budowa bazy linków zewnętrznych. Podczas optymalizacji witryny, warto uwzględnić nazwę miasta (lub inną wybraną frazę regionalną) w title/nagłówkach H1, w treści zamieszczanej na stronie oraz pełny adres firmy łącznie z numerem telefonu (ze znacznikami schama.org). Dzięki temu Google szybko zidentyfikuje miejsce, w którym działa konkretna firma. Podczas działań pozycjonujących powinniśmy zadbać o stworzenie i uzupełnienie profilu w usłudze Google Moja Firma, stworzyć wizytówki NAP z prawidłowym adresem oraz zbudować bazę linków z okolicy (pochodzących np. z regionalnych katalogów, stron regionalnych mediów, katalogów prowadzonych przez regionalne serwisy informacyjno-publicystyczne).

Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie lokalne?

Kampanie pozycjonowania lokalnego są tańsze niż ogólnego i pozwalają szybciej dotrzeć na najbardziej oblegane pozycje (z powodu mniejszej konkurencji). Czasami okazuje się, że bezpośrednia konkurencja danej firmy (np. salonu kosmetycznego czy fryzjerskiego) nie promuje swoich usług w sieci, ale skupia się na bazie stałych Klientów. To pozwala szybciej zdobyć TOP 10 lub nawet TOP 3.

Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdza się dla firm, które działają w określonym regionie. To rozwiązanie nie jest dobre dla sklepów internetowych czy korporacji, ale niewielkie przedsiębiorstwa usługowe bardzo dużo mogą na nim zyskać. Obecnie wielu Klientów to właśnie w Internecie szuka warsztatu mechanicznego, hydraulika, salonu fryzjerskiego czy usług budowlanych. Pozycjonowanie lokalne pozwala do nich szybko dotrzeć i zachęcić do wizyty w oddziale firmy.

Redakcja

centrumwspolpracy.org.pl

Zobacz również

  • Czym jest korektor?

    Korektory są bardzo przydatnymi przyrządami zarówno w gospodarstwach domowych, biurach, jak i szkołach. Służą przede wszystkim do...

  • Dlaczego audyt BHP jest taki ważny?

    ​ Audyt z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest bardzo ważnym elementem funkcjonowania zakładu, dlatego, że to na pracodawcy leży...

  • Etykiety Samoprzylepne

    Prowadzisz zakład produkcyjny? Niezależnie od branży, w której działasz przydatne będą etykiety samoprzylepne, które pozwolą Ci wygodnie...