Komu warto korzystać z systemu rezerwacji online?
System rezerwacji wizyt to darmowy system online, za pomocą którego restauracje, fryzjerzy i salony kosmetyczne mogą rezerwować wizyty. Jest...
Rzecznik praw konsumenta udziela pomocy w przypadku skarg w sklepach, problemów z zakupami internetowymi oraz sporów z przedsiębiorcami. Z jakimi innymi sprawami należy się do niego zgłaszać?
W Polsce instytucja rzecznika praw konsumentów funkcjonuje od 1999 roku. Podlega ona starostwu powiatowemu. W miastach na prawach powiatu lub powiatach powyżej 100 tys. mieszkańców może działać w odrębnym urzędzie. Podstawą działalności rzecznika jest ustawa z 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów. Obecnie w Polsce działa 371 rzeczników.
Rzecznik Konsumentów udziela porad i podejmuje interwencje w różnych sprawach.
Sprawdź także: Jak nowe firmy mogą przyciągnąć i zatrzymać klientów - https://naszdokument.pl/blog/jak-nowe-firmy-moga-przyciagnac-i-zatrzymac-klientow/ilde_ydpr
Rzecznik Konsumentów jest najbardziej znany z tego, że udziela bezpłatnych porad prawnych konsumentom oraz informacji na temat ochrony ich interesów. Ale to nie wszystko, co może dla Ciebie zrobić. W razie potrzeby możemy liczyć na jego interwencję, polegającą na zwróceniu się do przedsiębiorców lub wniesieniu sprawy do sądu.
Rzecznik może poprosić przedsiębiorcę o wyjaśnienie, dlaczego nie spełnił żądań konsumenta. Może też udzielić mu wskazówek lub nakłonić do zawarcia ugody. W ostatnich latach najczęstsze powody takich wniosków były związane ze sprzedażą odzieży, sprzętu RTV i AGD.
Rzecznik Konsumentów może również pomagać konsumentom w sądzie, jeśli postępowanie polubowne nie przyniesie rezultatu. Będzie on przygotowywał pozwy i wnosił powództwa w imieniu konsumenta. Nieuzasadnione reklamacje, gwarancje, nienależyte wykonanie usługi oraz niedozwolone postanowienia umowne to najczęstsze powody wnoszenia pozwów do sądu.
System rezerwacji wizyt to darmowy system online, za pomocą którego restauracje, fryzjerzy i salony kosmetyczne mogą rezerwować wizyty. Jest...
Polski rynek handlu detalicznego jest coraz mniej różnorodny. Ekspansja dyskontów i wielkich sieci handlowych zwiększa się z roku...
Pokolenie Z, czyli osoby urodzone po 1997 roku, to grupa odbiorcza, do której należy podchodzić ze szczególną uwagą. Jest odporna na typowe...
Zakupy online, usługi świadczone przez Internet, treści elektroniczne, płatności bezgotówkowe, e-faktury, elektroniczne biura obsługi...