|   | 

Jak zwiększyć skuteczność automatyzacji marketingu?

Automatyzacja marketingu jest narzędziem ze wszech miar skutecznym, o czym mogą się przekonać nie tylko sprzedawcy, ale również klienci. Firmy doceniają możliwość zwiększenia współczynnika konwersji, klientom odpowiada zaś to, że docierające do nich treści są ciekawsze niż kiedykolwiek wcześniej. Warto zatem zapoznać się z kilkoma wskazówkami, których przestrzeganie może sprawić, że automatyzacja przyniesie jeszcze lepsze rezultaty. Jeśli nie wiemy od czego zacząć, pamiętajmy przede wszystkim o znaczeniu, jakie powinna mieć dla nas właściwa definicja kategorii. To właśnie dobra segmentacja sprawia, że lepiej docieramy od osób, które są odbiorcami naszych usług. Błąd na tym etapie sprawia z kolei, że nawet intensywne działania i duże zaangażowanie może nie przynieść oczekiwanego efektu, nie uda się nam bowiem dotrzeć do tej grupy, na zainteresowaniu której zależy nam najbardziej.

iPresso

Najlepiej byłoby znaleźć takie ustawienia, które sprawdzałyby się bez względu na okoliczności. Niestety, musimy pogodzić się z tym, że nie jest to możliwe. Automatyzacja ma więc sens przede wszystkim wówczas, gdy systematycznie dostosowujemy ustawienia do oczekiwanych rezultatów. Odnosi się to również do mediów społecznościowych i nawet, jeśli nie jest to najwygodniejsze, póki co nie znaleźliśmy jeszcze skuteczniejszego rozwiązania. Nie można też zapominać o tym, że klienci nie lubią przypadkowości, warto więc zastanowić się nad tym, czym chcemy się z nimi dzielić. Narzędzia przeznaczone do automatyzacji mogą nam zapewnić tak funkcjonalność, jak i widoczność, tylko od nas zależy jednak stworzenie strategii i jej konsekwentne realizowanie.

Jeśli automatyzacja ma być efektywna, powinniśmy więc zadbać o dobry content. Samo określenie celów to zresztą jedynie połowa sukcesu, nie możemy więc zapominać i o tym, jak ważne może być ich mierzenie. Pewne napięcia pojawiają się zwłaszcza pomiędzy działem marketingu i sprzedaży, choć i tu automatyzacja przychodzi z pomocą jako całkiem skuteczny rozjemca. Nie można też zakładać, że marketing automation sam stworzy komunikaty, jakie będziemy kierować do klientów. Możemy jednak liczyć na wyznaczenie kierunku, co już powinno nam ułatwić czekające na nas zadanie. Nie należy też obawiać się tego rodzaju wsparcia. Jego mądre wykorzystanie to gwarancja sukcesu. Oczywiście, to, że MA proponuje wiele możliwości odnoszących się do wysyłek e-maili nie oznacza, że z każdej należy korzystać w tym samym czasie. Nawet cierpliwi klienci nie lubią być spamowani.

 

Redakcja

centrumwspolpracy.org.pl

Zobacz również